30/12/2011

Kalvokoristeita - Transparent decorations


Kuvastakin taitaa käydä ilmi, että tuli hiukan innostuttua tekemään pohjaa itse. Kokeilin noita Glimmer Mistejä, maskia, gessoa ja musteita. Tuli aika kiva, vaikka osa kivasta peittyi tosin tuonne kuvan alle, vaikka koetin pitää kaiken päälle laitettavan aika minimissä. Olisi pitänyt olla vielä pienempi kuva. Kuvan tulostuksesta kiitos Ellikselle, joka ymmärsi, kun piti äkkiä päästä skräppäämään ja vielä toimitti kuvan supernopeudella. KIITOS. Otan sivulla osaa siis Inspiroidu haasteeseen 191: Kalvokoriste.

Aloitin pohjan työstämisen gessolla. Levittelin paksun kerroksen gessoa punchinellan läpi ja Big Shotilla leikkaamani kiekurasabluunan läpi. Annoin kuivua ja sitten aloin leikkimään suihkeilla. Käytin maskia ensi kertaa elämässäni ja samaista maskia en pysty sitten enää käyttämäänkään - onnistuin nimittäin jotenkin laittamaan sen pyykkien mukana 60 asteiseen pesuun pesukoneeseen ja eipä kiekura oikein siitä tykännyt. Mistasin ensin turkoosilla ja sitten keltaisella Chalkboard-mistillä. Tein myös Distressin musteesta ja vedestä suihkeen minimisteripulloon ja suihkin sitäkin sinne tänne. Annoin taas pohjan kuivua ja sitten otin esiin uudestaan gesson sekä akryylimaalit. Roiskeita, pahvilla vetoja ja misti pullosta vielä pari roisketta päälle. Ja taas kuivatettiin. Sitten pohja saikin odotella, että keksin siihen sopivan kuvan.

Eilen illalla sitten päätin, että nyt pohja käytetään ja todellakin osallistun siihen Inspiksen haasteeseen. Olin aiemmin päivällä leimaillut noita filminauhoja piirtoheitinkalvolle StazOnilla, joten niitä piti saada mukaan. Loppuvaiheessa sivuun tuli vielä sitten yksi kalvokoriste lisää, nimittäin tuo oikean alakulman lintu. Samalla tavalla sekin on piirtoheitinkalvolle StazOnilla leimattu. Tekniikkaidea on peräisin mahtavalta xingiltä. Kuvaksi valitsin tämän pyhinä otetun ja poikkeuksellisesti en sitä jopa tuosta nyt blurrannut. K siinä maistelee taatelikakkutaikinaa. Jotenkin tällainen mustavalkoinen kuva on alkanut skräppäämisessäkin miellyttää. Mahtaakohan mun sivut kohta olla mallia karftia ja mustavalkoinen kuva?

Kuvalle piti koettaa keksiä paikka, jossa pohjaa katoaisi mahdollisimman vähän. Kuva jäikin aika niille sijoilleen, johon sen ensin vaan laatikosta lättäsin. Koska pohjaa piti jäädä näkyviin paljon, piti koristelutkin pitää miniminä, mutta piti sitä nyt vähän päästä taas rykelmiä tekemään. Lisäksi halusin käyttää sivuun kuviopaperia myöskin, mutta ajatus suuren suikaleen länttäämisestä pohjan päälle tuntui hassulta. Sainpa sitten idean tehdä kuviopapereista pieniä palloja ja johan sain kuvioitakin mukaan. Hukassa oli tietenkin se Fiskarsin pienempi ympyräleikkuri, mutta loppujen lopuksi nuo keskisuuretkin pelaa ihan hyvin. Paperit nappasin skräppipaperijämäpussistani.

Koristeet päätin kerrankin nappailla pääasiassa koristelaatikoistani, mutta aika pienellä mennään niissäkin. Chipboardkuviota, siirtokuvaa ja ties mitä on noissa laatikoissa vaikka millä mitalla, mutta aika usein nappaan koristeet kukkapussista ja "itse tehtyjen" laatikosta. Nyt noista "virallisista" koristeista sivuun pääsi Tiimarista ostettuja kiekuroita ja kaksi tarraa. Kukkien joukosta nappasin valkoisen paperikukan ja -ruusun. Lehtikiemura on itse stanssattu. Lisäksi piti sivuun nyt noita teippejä laittaa ja pari koristeneulaa. Sinne tänne ripottelin myös noita puolihelmiä.

Otsikko aiheutti jonkun verran päänvaivaa. Ensin piti keksiä. mihin sen laittaa vai laittaako ollenkaan ja sitten valkoiset vai turkoosit kirjasimet. Kun ne oli alta pois, oli vain enää yksi fontti, joka sivuun sopi että sikäli helppoa. Itse otsikko puolestaan tuotti sitten ongelmia. Ensimmäinen idea oli "nam" mutta se oli liian lyhyt jopa löyhästi välitettynä. "Slurps" puolestaan näytti ihan kummalta, joten päädyin englannin kieliseen versioon. Yöllä otsikko näytti hukkuvan taustaan, niin lisäsin mustalla tussilla feikkiompeleet kirjasinten päälle. Jos nyt tekisin jotain toisin, niin jättäisin ne lisäämättä, olisi varmasti näkynyt teksti ilmankin.

Sivuun pääsi myös ensimmäiset Hamblyn siirtokuvat, kun aamulla vielä raaputtelin mukaan pari ommelkuviota.




I got carried away with mists, paints and gesso while working with this page. I ended up using just a few decorations in order not to cover much of the background.

If youd like to read more in English, too, please comment here and I shall add some thoughts here and continue to do so in the future!

9 comments:

  1. Aivan ihana sivu, niin paljon kaikkea huippukivaa! Hyvää Uutta Vuotta teidän koko poppoolle.

    ReplyDelete
  2. Siis aivan upea! o.o Tuo tausta on kerrassaan aivan huippu!

    ReplyDelete
  3. Ah, tää on ihan mahtava. Pitäisi itsekin kokeilla pohjien tekemistä skräppisivuihin. Paljon on ideoita, mutta toteutus toki uupuu...

    ReplyDelete
  4. Wau.Upea kokonaisuus ja mitkä värit:)

    ReplyDelete
  5. mahtava MAHTAVA sivu!!! megaihanoita yksityiskohtia!!! =)

    onnea ja iloa tulevalle vuodelle!! =)

    ReplyDelete
  6. very pretty LO! Beverley

    ReplyDelete
  7. Sini: Kiitokset! Ihanaa vuotta myös teidän perheelle!

    Kootut teokset: Kiitokset! :")

    Kaisa: Kiitokset! Tervetuloa lukijaksi! :)

    Puuhis: Suosittelen lämpimästi! Tosin se on aika koukuttavaa puuhaa :D

    lehtipollo: Kiitos :)

    Niinu: Kiitokset! :)

    SannaS: Kiitos! Ihanaa uutta vuotta 2012!

    Beverley: Thank you! :)

    ReplyDelete

Thank you so much for taking the time to leave a comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...